Pro Sharp

אודות החנות

ProSharp Skate היא חנות להשחזת מגלשיים, שמעניקה שירותי השחזה ומגוון רחב של ציוד היקפי. עם אהבה להוקי ושנים על גבי שנים של ניסיון, הבעלים דויד לסלו הקים את החנות שלו אחרי שעזב קריירה בהוראה. “התחלתי לפני 28 שנים בתור משחיז מגלשיים בתיכון.” הוא מספר. “חבר’ה שעבדו עם מקצוענים הדריכו אותי.”

לפני שהכיר את Pose, לסלו השתמש בתוכנת ניהול ספרים לניהול המכירות. לדבריו, “היא הייתה מסורבלת וקשה לשימוש. חיפשתי מערכת מקוונת לנקודת מכירה שאוכל לייחד לעסק שלי.” אחרי המעבר ל-Pose, לסלו הצליח לפשט את העסק שלו ולהשתמש בחומרה שבה הוא רצה.

איך Pose עזרה לנו

לסלו היה צריך מערכת פשוטה שלקחה בחשבון את צורכי הלקוחות. לדבריו, “אני משתמש במחשב של מקינטוש, ומערכות אחרות לא היו נוחות לשימוש.” עם Pose, לסלו הצליח ליצור קבוצות לפריטי החנות ואף לחצן מותאם אישית למכירה במהירות. לדבריו, “תוך 3-4 לחיצות, אני מסיים את כל המכירה עבור הלקוח. לקוחות רוצים להיכנס ולצאת במהירות.”

תשלום חלק הוא בגדר חובה בעסק שלו, כיוון שלקוחות רבים אינם יכולים להמתין. כדי לשמור על זרימת התשלום בקופה, לסלו משתמש כדרך קבע בקבלות אלקטרוניות. “עכשיו, אף אחד לא ממתין או מאבד את הקבלות.” הוא מספר. “הם פשוט מתקשרים ואני יכול לשלוח להם קבלה חדשה תוך מספר דקות.”

כעסק שעיקר פעילותו נסובה סביב מתן שירות, חשוב לו מאוד לשמור על הלקוחות שלו מרוצים. לדבריו, “Pose מאפשרת לי לשמור על קשרי לקוחות טובים יותר עם הלקוחות בקופה.” מלבד מתן שירות טוב יותר, לסלו משתמש במועדוני לקוחות ודוחות כדי לעקוב אחרי ההתקדמות שלו.

“כשהתחלתי, כל מה שהיה לי זה משחיז מגלשיים וגליל סרט.” הוא מספר. “זה עזר לי להבין טוב יותר את העסק.”

סטפני וולף עיצובים

אודות החנות

סטפני וולף עיצובים היא חנות תכשיטים וגלריית אמנות בקייפ קוד, המוכרת פריטים מיוחדים שעוצבו בהשראת האוקיינוס. לפני יותר משש שנים, סטפני וולף פתחה את החנות שלה כדי לממש את אהבתה לתכשיטים ואת הצורך שלה ליצירתיות. לדבריה, “כל החיים שלי זה היה התחביב ששמר עלי נמרצת, לא משנה איפה הייתי.”

ללא קשר למיקום הנוכחי שלה, וולף תמיד שאבה השראה מאותו דבר. “תמיד גרתי בסמוך או קרוב לאוקיינוס,” היא אומרת. “גיליתי שהדבר בא לידי ביטוי בעבודה שלי.” מאז שהלכה בדרך זו, העסק שלה צמח מעבר לחנות האישית שלה, וכיום היא מוכרת את התכשיטים שלה בחנויות בוטיק, מוזיאונים וגלריות אמנות בכל רחבי ארה”ב.

איך Pose עזרה לנו

כשהעסק שלה החל ללבוש צורה, וולף הייתה צריכה מערכת לנקודת מכירה שתעזור לה לשמור על הסדר ולנהל את המותג שלה. לדבריה, “לפני שהשתמשתי ב-Pose ספרתי את המלאי באופן ידני ברגע האחרון עם העובדים שלי. אחת מהעובדות שלי אמרה לי ‘עד כאן’ – את צריכה מערכת טובה יותר לניהול המלאי.”

בנוסף לניהול המלאי, היה לה חשוב לשמור לקבל נתונים מכירות כדי לעמוד בביקוש. Pose עזרה לה לעקוב אחרי הזמנות מיוחדות והפריטים שנמכרים הכי הרבה כדי שתוכל לתכנן את הייצור. “אני מכורה לנתונים,” היא מספרת. “דוחות מכירות מפורטים הם נדבך חיוני בתכנון התכשיטים שאני רוצה לתכנן לעונה הבאה.”

עכשיו, כשהפופולאריות של התכשיטים שלה עלתה בכל רחבי ארה”ב, וולף נוסעת לירידי מסחר שונים במהלך השנה. בזמן שהיא לא בחנות, Pose מאפשרת לה לעקוב אחרי המכירות בחנות ולבדוק מה קורה עם העובדים שלה. “הגדרתי את החשבון של Pose כך שיישלח לי אוטומטית את דוחות המכירות בסוף היום.” היא אומרת. “זה מגניב שאני יכולה לפתוח את הדוחות ב-iPhone שלי לא משנה איפה אני נמצאת.”

Pose גם עזרה לוולף לתת תמריצים לצוות שלה כך שיימכרו יותר. בזכות היכולת לצרף עובד למכירה, וולף העניקה לעובדים בקלות עמלות שהגיעו להם ועקבה אחרי התקדמותם. לדבריה, “Pose עזרה לי לעודד את העובדים שלי להיות מסודרים ולהגדיל את המכירות. היה עדיף להם להתחיל לסמן את המכירות שלהם, בגלל שכך הם זכו לתגמול עבור העבודה הקשה שהשקיעו.”

בעולם מערכות נקודות המכירה מבוססת האינטרנט, יש מבחר עצום. וולף ניסתה 10 מערכות שונות והשקיעה חודשים בחיפוש אחר המערכת המתאימה עבורה. “ל-Pose היו את התכונות הכי טובות, הממשק הכי מעוצב ושירות הלקוחות הכי טוב,” היא מספרת. “יכולתי להגדיר קופה מקוונת שתענה על הצרכים שלי.”

סגל 50

אודות החנות

סגל 50 היא בוטיק אופנה איכותי שמתמחה בביגוד, עיצוב הבית ומוצרי יופי. אחרי שעבדה בעולם התקשורת במשך שנים ארוכות, הבעלים מיכל הרמתי-פורטל החליפה את חיי העיר הקדחתניים בחלום של פתיחת חנות בוטיק קטנה.

“הבנתי שאחד מהתחביבים שלי הוא גם אהבה אמיתית שלי”, אומרת מיכל. “ראיתי את האופנה כמשהו ניתן להתאמה, שבו כל אחד יכול למצוא משהו שהוא אוהב.” החנות שלה היא בדיוק זה, והיא ביתם של פריטים אופנתיים שהם גם שימושיים וגם לבישים.

איך Pose עזרה לנו

לפני Pose, בסגל 50 השתמשו בדף ועט כדי לעקוב אחרי המכירות. לדבריה, “כמי שמעולם לא השתמשה בעבר בקופה, Pose הייתה קלה מאוד לשימוש ועזרה לי להשליט סדר. “ברגע שסידרתי את המלאי שלי, הצלחתי להכפיל את כמות הספקים שלי.”

הסידור לא רק עזר לה במלאי, אלא גם בתכנון הפיננסי וצמיחה. לדבריה, “בלחיצת כפתור, יש לי דוחות מכירות מפורטים שעוזרים לי להעריך איך אני יכולה להמשיך ולפתח את העסק שלי. תוך שנה, כמות המכירות שלי הוכפלה, ורואה החשבון שלי אוהב אותי.”

אחרי שפתחה את העסק שלה, מיכל כמעט ולא מצאה הזדמנות לצאת לחופשה. עם היכולת לנהל את החנות שלה מרחוק ולהגדיר חשבונות לעובדים, היא סוף כל סוף יכלה לשכור עובד שיעזור לה בחנות. “זו הייתה הקלה כל כך גדולה להעסיק עובד,” היא מספרת. “סוף כל סוף יצאתי לחופשה עם המשפחה, וראיתי איך החנות שלי מתפקדת בזמן אמת מהמחשב הנייד שלי.”

כאחת מהלקוחות הראשונים של Pose, מיכל משתמשת ב-Pose כבר יותר משנה. עם התוספת של מועדוני לקוחות חדשים, היא יכלה להרחיב את הקשר עם הלקוחות שלה. לדבריה, “Pose עוזרת לי להכיר טוב יותר את הלקוחות שלי וכתוצאה מכך, הגדלתי את מספר הלקוחות הקבועים שלי. היכולת לשתף את האהבה שלי עם אחרים היא הרגשה נהדרת.”

צלמניה

אודות החנות

מאחורי חנות צילום זו, המדפיסה תמונות מפורסמות מהעבר, טמון סיפור שיוצא לפני שמה. הצלמניה הוקמה ב-1940 על ידי הצלם רודי ווינשטיין ואשתו מרים, והיא מציגה לראווה תמונות מרגעים חשובים בעברה של מדינת ישראל.

עסק משפחתי זה הועבר מדור לדור אל הנכד שלהם, בן פיטר, אשר מטייל בכל רחבי העולם ומציג את תיק העבודות של סבו. לאחרונה, הסיפור שלו סופר באמצעות הסרט התיעודי “הצלמניה” (Life In The Stills) והוא מוצג בפני קהל בכל רחבי העולם.

“נוסף לאירועים היסטוריים, התמונות שלנו מתעדות רגעים קטנים ונוגעים ללב,” אומר פיטר. “אנחנו תמיד מגלים דברים חדשים, בכל יום נחשפים לתמונות שלא נראו מעולם.”

איך Pose עזרה לנו

לפני Pose, לצלמניה בכלל לא הייתה קופה. המעבר ממערכת מבוססת ניירות לקופה מבוססת אינטרנט עזרה להם לעשות סדר. לדבריו, “Pose עשתה לנו המון סדר בחנות, בגלל שהיא הבנתה את רשימת המלאי שלנו ועזרה לנו להגדיר את המוצרים שלנו. עכשיו אנחנו יכולים להגדיר כמויות, מחירים ורשימות מוצרים במערכת שבה אני יכול להשתמש מכל מקום.”

באמצעות ממשק נוח לשימוש, הצלמניה ניצלה את מלוא היתרונות של תכונות הלקוחות והקופה. לדבריו, “היכולת להוסיף לקוחות בקלות, להעניק הנחות ולהגדיר פריטים שונים במהלך התשלום עזרה לנו מאוד. קל מאוד לקרוא את הסמלים, והצוות שלנו יכול להוסיף מספר פריטים בבת אחת.”

למרות שהצוות של הצלמניה אינו בעל אוריינות טכנולוגית גבוהה, הטכנולוגיה של Pose איפשרה להם להתחבר ללקוחות שלהם ולנהל טוב יותר את העסק שלהם. לדבריו, “לפני Pose, לא הייתה לנו תוכנית שנתית. באמצעות החלק של הדוחות, אני יכול לבנות תוכנית פיננסית לשנה הקרובה.”

בנוסף לדוחות, החלק של הלקוחות במערכת הניהול מעניק לצלמניה את המידע הדרוש כדי לפנות טוב יותר לקהל היעד שלהם. “Pose עזרה לנו משמעותית בהקמת הניוזלטר שלנו.” הוא מספר. “קל מאוד לייצא רשימת לקוחות עם פרטים ליצירת קשר כדי לשלוח מידע על מבצעים, הנחות ואירועים מיוחדים.”

העסק של פיטר משגשג, ואין לו זמן לדאוג לגבי נקודת מכירה. “נקודת המכירה שלנו מפשטת את תהליך המכירה, ומאפשרת ללקוחות לשלם בלי להסתבך.”

דייב ואסתי

אודות החנות

דייב ואסתי היא חנות בוטיק קטנה שיוצרת תכשיטים ייחודים בעבודת יד. לפני כשלוש שנים, דייב ואסתי עיצבו את הקולקציה הראשונה שלהם, ומאז לא הביטו לרגע לאחור. עם רגע בצורפות, קרמיקה ועבודות זכוכית, הם יצרו פריטים ייחודים במינם שמשקפים את החזון שלהם.

“אנחנו קוראים לעצמנו ‘מעבדת תכשיטים’ כי אנחנו יוצרים ומעצבים את הכל מעל החנות.” אומר דייב. “אנחנו לא מפחדים להתנסות.” כשהכל תחת קורת הגג, הם מוכרים רק דרך החנות, ומתעלים את התשוקה שלהם לאמנות יפה ולבישה.

איך Pose עזרה לנו

כיוצרים עם סטארט-אפ קמעונאי, דייב ואסתי לא חיפשו נקודת מכירה מורכבת או יקרה. “Pose הייתה שונה מהקופות האחרות, כיוון שהיא הייתה זולה ואיפשרה לנו לצמוח.” אומרת אסתי. “כמעצבים, הממשק היה אטרקטיבי במיוחד בעינינו, בעוד שהקופות האחרות יכלו לגרום לנו להתקף רק מלהסתכל עליהן.”

למרות שבהתחלה הם לא היו צריכים פונקציונליות רבה מדי, Pose עזרה להם כשהם הצטרכו אותה לבסוף. “Pose מאפשרת לנו לראות מה הולך בחנות שלנו, בכל מקום שבו אנחנו נמצאים.” אומר דייב. “עכשיו אנחנו חופשיים לנסוע לתערוכות, והעסקנו עובד שמנהל את החנות בזמן שאנחנו לא נמצאים.” הוא מספר.

דייב ואסתי מרכזים את העסק שלהם סביב תהליך היצירה והיו צריכים קופה שתומכת בחזון שלהם. “אנחנו אוהבים את הלחצן ‘שונות’.” היא אומרת. “רוב הפריטים שלנו הם ייחודיים במינם, אז אין לנו אף סיבה להוסיף אותם אל רשימת המלאי שלנו.”

ככל שהעסק צמח, כך הם גילו שניהול עסק קטן דורש ניהול פרטים רבים. “זו הקופה המושלמת לעסקים קטנים.” אומרת אסתי. “עם דוחות קלים והגמישות לנהל את החנות שלנו באופן שבו אנחנו רוצים, מרגיש לנו כי Pose נוצרה עבור הצרכים שלנו.”